Jonna Hjern

Konsult inom utbildning för skola

Jag tillhör Medlingscentrums fantastiska team av utbildare inom ramen för deras skolverksamhet. Jag är utbildad gymnasielärare och har även arbetat många år som chef inom konsultbranschen. Min erfarenhet från både skola och näringsliv gör att jag har en bred erfarenhet och har jobbat med många olika typer av utmaningar.

Skolan är ett av mina stora intressen i livet. Först som elev där jag först förstod hur stor skillnad en lärare kunde göra, på gott och ont. Sedan som utbildad lärare där jag jobbade inom flera olika skolformer: Komvux, SFI, högstadiet och gymnasiet och nu även som förälder till två barn på låg- och högstadiet.

Hur skolan förändras tillsammans med samhällets utveckling är så spännande och såklart utmanande - elever idag har en helt ny tillvaro och vi vuxna behöver vara rustade för att stötta dem. På Medlingscentrum är jag en del av detta arbete. Jag brinner för att ge pedagoger och skolpersonal verktyg som förebygger konflikter och som ger eleverna träning i att uttrycka sina behov samtidigt som de lär sig att respektera sina skolkamrater för dem de är.

Kontaktuppgifter:

E-post: jonna@medlingscentrum.se